Bloggen om sims 3!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 30 oktober 2011 19:11

Ja, rubriken talar!

Av Hanna - 28 oktober 2011 16:18

Ja ett nytt, husdjur (såklart). Jag vill att vi ska hålla oss mer till de "nyare" spelen... Men kommentera din åskikt om du är mot det, denna blogg är för er, inte mig.


Så nu vet ni deee... men jaaa jag har inte spelet och kommer söka fakta om det. Sedan får vi väl veta hur det går...


BYE BYE (Och jag vet att jag suuuger på att blogga ofta!)   

Av Hanna - 18 oktober 2011 17:45

Ja nu är det bara 2 dagar kvaar! xD

   

Av Hanna - 17 oktober 2011 20:30

 

~Lilly~

  - H-hallå? Saraa? Stamma lilla ensamma Lilly. Hon hade gjort klart läxan, men nu var hon ensam i mörkret... Eller jag hörde ju någon...   - V-vem ä-är d du? Fortsatte Lilly skrämd. Allt blod på hennes kläder.   - Var inte rädd för mig Lilly, jag ska hjälpa dig. Du kan kalla mig Liv.. Min syster är här för att hämnas.. du måste stoppa henne... eller... du måste skydda dig! Här. Sa tjejen som var nersörlad av blod. Hon gav mig ett frö.   - Du måste så den. Här utanför. Skörda den, och ta hand om den som om det gällde ert liv. Frukten som kommer, gör ni vad som hällst med, den skyddar er.

- Men jag kan inte så! Sa Lilly förskräckt.

- Jo, det är inte svårt. Jag är här i närheten Lilly. Bara kalla på mig...

- Okej.

  - Men som sagt ta hand om den. Ge den vatten och ja, som vanligt. Men den är inte vanlig! Min syster likom blir till rök. Hon kan inte skadda er då. Men hon kommer åter igen bli.. i denna form..

- Men vad heter er syster..? Fråga Lilly.

  - Du kommer träffa henne... förr eller senare...

Sen rullade mina ögon och det blev svart. Jag svimma... eller?

  Jag låg sedan på min säng.


~Viktor~


Det plinga på och där stod Leah. Levande (eller nästan allafall). Jag bjöd in henne.

  Vi var tysta. Vi viste inte vad vi skulle säga. Vi satt så nära varandra... så nära...

Plötsligt la jag min arm om Leah. Helt oväntat.

  Jag fick en annan inpuls. Att kyssa henne.   Så jag..   Men efter en stund tog hon bort mitt huvud.   Hon såg på mig med en blick som kunde tolkas som "förlåt" och "men-du-är-knäpp".   - Eh... jag sätter mig här istället..

-Mm..

  - Jag är ledsen... Jag kan inte... Det är så.. jag har en pojkvän... Sa hon i eftertryck. Självklart hade hon en pojkvän. Synd... Och jag kunde inte behärska mig... Jag måste ha henne!


Vad händer med fröt? Och det olyckliga stämningen med Leah och Viktor?

Av Hanna - 14 oktober 2011 20:10

         Oj, så den lilla sparkas...    Hon sätter sig på sängen och vilar, men efter en stund är det dags för frukost.   Nelli har redan gått till skolan.

- Mm älskling! Jätte gott! Sa Ellinor.

- Jo visst var det! Det var länge sedan jag laga detta! 

- Men du, ska du inte sätta på dig kläderna? Gästerna kommer snart.. Sa Ellinor och drömde sig bort.

    Gästen David står bakom dörren och tjuvlyssnar på deras diskution.



   Men aaaahggg! Då måste jag sudda, IGEN! Hata läxor de gör livet surt! Speciellt när inte Linus är med...


- Nelliiii! Vi har en ny gäst som ska bo här! 

   - Tjaaa N! Sa en tjej.

- Det här är Christi Berlin. Hon är ett adoptivbarn, men vill inte på barnhemmet längre, och hon har alltid gillat museem. Så hon vill bo här lite. Sa min mamma. När mamma nämnde att hon gilla museeum märkte jag att hon himla.

   - Hej Christi! Jag är Nelli... som du nog vet!

Vi går in i köket. Mamma går upp och tittar på TV. Jag stunderar Christi lite mer. Hon var bokstavligt ett mode-lejon!

   - Trevligt att möta dig Christi!

- Ja! Det kommer bli skit kul här! Sa hon och log.

- Jag hoppas du får det bra. Svarar min pappa.

   -Jag vill inte besvära er sir, men var ska jag bo? Frågar Christi. 

- Det har jag och Ellinor bestämt, och vi tyckte att du ska få ett eget rum! Sa min pappa.


   Jag stirra misstroget på dom. Christi var inte välkommen, enligt mig. Och för mamma och pappa fjäska hon bara. 


Jag sprang ut, åt helvete Christi.

   -Hej Ellinor! Men oj, har du glömt stänga fönstret? Sa David.

- Jamän ojsan! Det har jag tydligen! Haha, hur kunde jag inte märka det??? Sa Ellinor och sedan blev det tyst.

  När plötsligt David ville krama mig...


Vad händer med Christi och Nelli? Och David?

Av Hanna - 8 oktober 2011 18:40

Ja, ni har nog märkt att det är lite stilla här på bloggen. Och faktiskt orkar jag just nu inte blogga, eller spela sims. 


Såå nu vet ni det... men kommer inte stänga ner den..



Puss och kram

Av Hanna - 6 oktober 2011 22:13

Det var faktiskt jätte roligt! Även om det lagga lite ibland, men det var det värt !


Ååååh! TYPISKT! Nu hittar jag inte bilderna -.- . 



Ledsen,. tyvärr är det ända jag kan säga att det var bra. Man gjorde djuren (hästar,hundar och katter) som man brukar med en sim. Sedan var det lite svårt med avanccerat, för deet var verkligen avanccerat xD.


 Puss och kram, hoppas jag hittar bilderna! :3 

Av Hanna - 6 oktober 2011 20:33

Nu , innan sims 3 husdjur kommer ut 20e oktober - har dem gjort en demo!

I denna demo får du skapa ett husdjur på ungefär samma vis som spelet sedan kommer erbjuda. Jag ska sitta och pyssla lite med denna ikväll, har inte prövat än men hoppas på det bästa! :D 

För att kunna ladda ner den här demon så krävs Origin och ett Origin-konto.

Laddas ned här. Där du även kan skaffa det för dig som inte har!

Storlek: 1,4 GB

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards