Bloggen om sims 3!

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Sims Medeltiden!!

Av Hanna - 8 januari 2012 20:33

Jag sitter lite och håller på med sims medeltiden. Jätte roligt men nästan inte ett sims!


Här kommer lite bilder (jag har ej gjort de) och lite text om medeltiden som inte har eller vill veta mer om de!


 

De här är monarkens (kungen eller drottningen) slott. Där får du vara i början och göra uppdrag, men ju mer byggnader och simmar du får, ju mer uppdrag får du.


 

(Men den här bilden har jag gjort!) Ibland när man går runt i byn kan man stöta på tjuvar. Om man kan fäktas så utmanas man på en duellmen inte till döden.


På skapa en sim finns det inte mycket att välja på. Beroende på vilket yrke du har, så har du olika kläder.

Men du har tillexempel inte badkläder,träningskläder och så utan bara vardagskläder! Sedan har du inte mycket smink, men iförsig, hade de ens smink?   


Deras behov är oxå annorlund (energi,hungrig,konfort...) man har bara energi (sova) och hungrig ( äta, men de fattar ni noog... ;) ) ! Och så är man oftast bara en sim i ett uppdrag, men ibland kan man vara fler.


och så kommer den delen när man kanske tröttnar på uppdraget eller simmen man har, man vill byta bort den.

När den dött får du välja en ny.

Mitt tips hur man dör lättast:


  Välj *Hoppa i hålet.

Om odjuret inte äter upp din sim, pröva igen!

Och om det inte funkar då, utmana någon på en duell till döden, då är du så utmattad att du antagligen dör.

Om du inte dör du, hoppa i hålet två gåner och utmana någon igen!


Ni kanske undrar varför jag inte bara skriver in Testingcheatsenabled true och drar ner hungrig-mätaren, det fusket funkar inte. Det ändå fusket jag har hittat är motherlode.


Sedan så om du vill få barn, så finns det inte "skaffa barn" utan bara myspys, och då väljer du myspys.


Giftemålen kan vara i en kyrka om man har skaffat en och är medlem i den! Annars kan man oxå ha brölloppet där man är.


Kommentera och fråga om mer!   

 
 
Klara

Klara

20 januari 2012 19:32

Uppdatera!!!!! <3

http://www.inlife.blogg.se

Hanna

4 februari 2012 11:42

Haha kakan ja jag ska... ;)

 
SimSim

SimSim

20 januari 2012 20:18

Hej Simsare! Jag hittade dig inne på en Simsblogg och ville tipsa om min blogg. Ifall kommentaren stör dig är det bara att radera den :)

Jag har startat en ny blogg som är dedikerad till allt vackert i the Sims 3.
Jag jobbar på att samla de bästa, nyaste och säkraste och framförallt GRATIS nedladdningarna till er trogna Simmare där ute.

Kika in och se om ni gillar innehållet i bloggen, eller skriv en kommentar och tipsa om förbättringar, om du har hittat riktigt fina grejer eller kanske skapar egna simsprylar!

Jag tänkte att detta skulle vara intressant för er, även om jag bara har fått upp bloggen i veckan, så har jag redan några riktigt fina saker uppe!

Jag är en flitig bloggare och jag har spelat The Sims i över 10 år, så jag är duktig på att hitta det allra bästa till spelet...

Hoppas vi ses!
♥ SimSim

http://simsim.blogg.se

Hanna

4 februari 2012 11:41

Hej Simsims! Nejdå jag ska inte radera kommentaren! Jag kan titta in din blogg, och oj va länge du har spelat sims! ♥Kramkram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 29 februari 2012 10:46


Jag ska byta blogg och blogga med min bästiz som också gillar sims! Det kommer nog bli mer bloggande där när vi båda bloggar. Som ni vet bloggar jag typ bara nån gång i månaden, så det här blir nog bra. Jag raderar inte den här bloggen dock, så ni ka...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:48

Vissa av mina inlägg dubblas två gånger..?  Idag kommer Rosanna hit, få se om det blir något bloggande då..    ...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:42

Av Hanna - 1 januari 2012 17:15

            Vad tyckte ni? Lite vampyr-aktigt ...   Puusss & kramiis ...

Av Hanna - 1 januari 2012 17:15

            Vad tyckte ni? Lite vampyr-aktigt ...   Puusss & kramiis ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards