Bloggen om sims 3!

Alla inlägg under juli 2011

Av Hanna - 27 juli 2011 19:15

Heeeej! Här kommer första delen av "Hemligheter"! Hoppas ni gillar det! :)



Innan jag börjar berätta måste ni veta en sak... Nattens varelser sprang lösa och tänkte hämnas på männskligheten... döda människorna... 


Därför fick alla gömma sig. Till och med kungar familjerna, en av kungarfamiljarna handlar denna historia om. Den handlar om englands kungafamilj...


Sofie Marose Airos var drottningen, när hon och hennes make Steve flydde, hade Sofie en flicka i magen. En flicka som inte fick veta något om att hon är prinssesa av England...


Sofie pratade med sin älskade man, men det var något som inte stog rätt till...



 -Älskling...Tvekar Steve.

-Ja...?Svarar Sofie.

-Jo... generalen ringde och bad mig komma... Det var något med en plan mot vampyrerna...

Sofie blir helt stel i kroppen.

-Ja...? Sa hon oförstående. Men hon visste att han måste gå.

-Jag måste gå. Men jag kommer tillbaka om bara några dagar.

 -Hur många dagar?

-5-7 blir det bra?

Sofie försökte le. Men lyckades inte så särskilt bra.

-Okej lovar du? Sa hon.

-Ja älskling. Jag lovar. Då kan jag,du och Marose vara helt ensama.

 -Jag älskar dig,Steve. Och kommer alltid göra det.

- Den kärlek jag känner är dubbelt så stor som din. Hej då min älskade. Vi ses om bara några dagar. Sa Steve.

   -Hej då kung Steve. Den modigaste av de alla... Sa hon, men det sista sa hon som en viskning.  För detta var nästan som ett självmordsuppdrag.

- Ta hand om dig och Marose. Ta hand om er älskade! Och det var de sista Sofie hörde innan han gick.

Hon tog upp Marose och gick in  med henne.

 



Varje dag gick hon ut på framsidan och tittade efter sin make.

Dagarna gick... 1 dag, 2 dagar, 3 dagar, 4 dagar , 5 dagar ... snart skulle han komma! Sofie var så ivrig att hon gick ut och tittade efter honom minst 20 gånger om dan! Men han kom inte och dagarna fortsatte fram... 


Nu hade en vecka gått! Och han var inte hemma... ska hon ringa...? Nej! Vampyrerna skulle spåra henne...


9 dagar efter sin make gav sig iväg kom en man och hälsade på.

 -Ni måste vara Sofie Marose Arios. Trevligt att träffas. Jag kommer från generalen. Jack Troler.

- Jack troler!? Du är ju känd! Såååå trevligt att träffas! Men vad är det frågan om?

- Kungen, er make, hittades död med ett par vampyrer förrigår. Jag är hemskt ledsen! Men han hade skrivit en lapp.

-S-skrivit? Död?! Neeeej, Jack sluta skämta! Sa hon argt.

-Det är sant. Han bad om att skriva en lapp innan han dog.

-STEVE ÄR INTE DÖD! GE DIG IVÄG! 

-Jag förstår er ilska. Ni stod så nära honom. Jag ska gå, lovar. Men jag skulle ge dig den här. Sa Jack och gick. I Sofies hand fans nu ett papper. Skakig öppna hon brevet och läste högt för sig själv. Hon läste 5 gånger igenom pappret för att förstå, Steve var död.


                                             Till dig Sofie min älskade                                        När du läser det här är jag redan död.

Jag har tänkt på dig och Marose hela tiden. Jag vill hem till er och nu är jag nästan det. För jag kommer finnas hos er föralltid.


Älskade Sofie, om jag var hos dig nu skulle jag krama om dig och Marose och säga att allt ordnar sig. Jag kan inte det. Därför ber jag dig ta hand om Marose. Finns där för henne och låt hon aldrig glömma mig.


Ta hand om dig och lev. Lev för min skull Sofie! Lev för fred! Och glöm mig aldrig. Älskar dig Sofie Marose Arios. Och må oss träffas i himmlen!


Steve Arios

                                                                                                                         


-Jag kommer aldrig glömma dig Steve Arios... viskade jag för mig själv och min röst höll på att spricka. Det rann tårar ner från min kind som ett vatten fall.

-Må vi träffas i himmelen...




Av Hanna - 26 juli 2011 16:50

Hej! Saknar du kläder och sånt? http://www.lilisims.com/  är en site där du kan laddda ner saker gratis. :)



Jag håller på och gör en berättelse som jag kommer lägga upp med sims bilder. :) Historian kommer heta "Hemligheten".


Men tänkte slänga in 2 sims-video som jag tycker är ganska bra. Ni kanske inte gillar låtarna, men tänk hur svårt de kanske var att göra dem. :D Hoppas ni gillar dem!

Av Hanna - 26 juli 2011 16:05

Ni kanske vet några av de här koderna, men för er som inte gör det så skriver jag dem.


För att aktivera fusket öppnar du fusk-rutan

För Mac: Ctrl + Shift + C

För Windows Vista: Ctrl + Shift + C + Windowsknappen


Och skriver i: testingCheatsenabled true

Nu har du aktiverat fusket!

- då är det bara shift-tryckandet kvar. Men jag ger er lite tips..


Shift + ställe på marken

- du teleporteras till detta ställe


Shift + din arbetsplats (den byggnaden du jobbar i)

- skapa möjligheter

- skapa händelser


Shift + brevlådan

- bestämma yrke

- göra så att alla simmar blir glada

- så en sim känner alla

- så en sim får vänner

-göra behoven statiska/dynamtiska (stavfel?)


Shift + Sim

- lägga till simmar till hushåll

- ändra egenskaper

- ändra ålder

-ändra sim i skapa sim (t.ex byta ögon, näsa... men funkar ej på vampyrer)



Här är lite andra koder bör veta:


shazaam-mer livspoäng (funkar ej för mig, men kanske för andra...)


motherlode-50 000 simdaler


guit-stäng av spelet


Set Age- bestäm ålder


BuyDebug-kommer fram ett frågetecken på köpläget och du kan köpa coola saker t.ex efeltonet, höghus och sakrofager m.m


resetsim förnamn efternamn- får simmen att sluta göra det de håller på med. Perfekt om de har laggat fast.


Make happy- Sätter humöret och humöreffekterna på perfekt till alla i hushållet. Detta fusk tar bort alla negativa humöreffekter för alla simmarna i ditt hushåll.


Om ni undrar något elr så, kommentera tack!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards