Bloggen om sims 3!

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Koder

Av Hanna - 26 juli 2011 16:05

Ni kanske vet några av de här koderna, men för er som inte gör det så skriver jag dem.


För att aktivera fusket öppnar du fusk-rutan

För Mac: Ctrl + Shift + C

För Windows Vista: Ctrl + Shift + C + Windowsknappen


Och skriver i: testingCheatsenabled true

Nu har du aktiverat fusket!

- då är det bara shift-tryckandet kvar. Men jag ger er lite tips..


Shift + ställe på marken

- du teleporteras till detta ställe


Shift + din arbetsplats (den byggnaden du jobbar i)

- skapa möjligheter

- skapa händelser


Shift + brevlådan

- bestämma yrke

- göra så att alla simmar blir glada

- så en sim känner alla

- så en sim får vänner

-göra behoven statiska/dynamtiska (stavfel?)


Shift + Sim

- lägga till simmar till hushåll

- ändra egenskaper

- ändra ålder

-ändra sim i skapa sim (t.ex byta ögon, näsa... men funkar ej på vampyrer)



Här är lite andra koder bör veta:


shazaam-mer livspoäng (funkar ej för mig, men kanske för andra...)


motherlode-50 000 simdaler


guit-stäng av spelet


Set Age- bestäm ålder


BuyDebug-kommer fram ett frågetecken på köpläget och du kan köpa coola saker t.ex efeltonet, höghus och sakrofager m.m


resetsim förnamn efternamn- får simmen att sluta göra det de håller på med. Perfekt om de har laggat fast.


Make happy- Sätter humöret och humöreffekterna på perfekt till alla i hushållet. Detta fusk tar bort alla negativa humöreffekter för alla simmarna i ditt hushåll.


Om ni undrar något elr så, kommentera tack!

 
 
Ingen bild

Sanna

28 augusti 2011 16:34

Det där fusket Shazaam funkar nt för mig heller... :(

Hanna

28 augusti 2011 16:36

Nej, jag har läst nånstans att man ska vara i byggläge/köpläge när man gör det. Jag har provat och det funka tyvärr inte för mig.

 
Ingen bild

Emma

30 januari 2012 18:15

de funkar inte när jag ska ändra sim i "skapa sim" varför gör de inte de jag har gjort som de står. måste verkligen ändra utseende på mitt barn hon ser hemsk ut!
kram emma

Hanna

4 februari 2012 11:40

Det kan vara att du inte har den uppdateringen, eller att den inte finns längre. Men annars kan du alltid ändra håret och kläder. Fast inte tillexempel ögonen och så... Kram Hanna^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 29 februari 2012 10:46


Jag ska byta blogg och blogga med min bästiz som också gillar sims! Det kommer nog bli mer bloggande där när vi båda bloggar. Som ni vet bloggar jag typ bara nån gång i månaden, så det här blir nog bra. Jag raderar inte den här bloggen dock, så ni ka...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:48

Vissa av mina inlägg dubblas två gånger..?  Idag kommer Rosanna hit, få se om det blir något bloggande då..    ...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:42

Av Hanna - 8 januari 2012 20:33

Jag sitter lite och håller på med sims medeltiden. Jätte roligt men nästan inte ett sims!   Här kommer lite bilder (jag har ej gjort de) och lite text om medeltiden som inte har eller vill veta mer om de!     De här är monarkens (kungen el...

Av Hanna - 1 januari 2012 17:15

            Vad tyckte ni? Lite vampyr-aktigt ...   Puusss & kramiis ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards