Bloggen om sims 3!

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Klänningen

Av Hanna - 16 augusti 2011 09:00

Jag har inte alla bilder till den här historian tyvärr. Men kommer beskriva saker jag inte hittar med bilder på + diologerna står i prickar eller -!


Sofie och sin Marose står framför spegeln.


- Mamma! Du klär mig som en prinsessa! Och det är vi definitivt INTE! Vi har knappt rådd till något! Och därför tycker jag inte att du ska skämma bort mig med dom här kläderna! Sa Marose upprört. Marose såg inte, men Sofie rynkade sina perfekta ögonbryn.

Sofie hade en blå lång klänning, med ett lilla band runt midian.

  • Men hjärtat, jag lever inte länge till. Jag vill ge dig något speciellt. Och den kosta inget. Det var min brudklänning. Och min mor,min mormors och min mormors mormor. Den ärvs i släkten. Och Steve, din far, skulle vara väldigt lycklig att se dig i den.

  • Åååh... Marose kom inte på något annat att säga. Denna klänning betydde mycket för min mamma.


  • Och du älskling, marknadsmannen kommer om 4 timmar. Kan du vara snäll och börja skörda frukterna.

  • Special ”frukten”?

  • Hm... vad sägs som lime? Det kommer nog många köpa, det sägs att de är rekord för försäljning i år! Ta några extra slantar för dem! Sa Sofie.

  • Det är en väldigt bra idé! Men hur många tror du vi har. Fråga jag. Sofie log.

  • Jag har redan räknat. 79 st! Sa Sofie och mina ögon blev stora.

  • 79?! Sa jag och vågade inte hoppas på det bästa.

  • Jajamän det är bara att börjar skörda! Skratta Sofie. Hennes skratt var det bästa jag har hört i mitt liv. Jag har hört det många gånger men det var fantastiskt och väldigt lugnande.

  • Pris? Fråga Marose.

  • Vad sägs som... 10 guldmynt? Sa Sofie.

  • 10*79=... Aaaah! Vi kommer bli stenrika! Skratta jag överlycklig. Vi höll varandra i händerna och hoppa runt i en cirkel.

  • Jaja gå nu tös.

  • Okej hm... jag byter om. Vill inte råka jorda ner denna fina klänning.

  • Bra, samma pris på de andra.

  • Jaaaa mamma. Sa jag och gick och började skörda.

     

    Jag sjöng lite och var påväg att nästan skrika ”JAG ÄR RIK! NU KAN NI OFÖRSKÄMDA SNORVALPAR BUGA FÖR MIG OCH BEHANDLAS SOM MINA SLAVAR!" Och med ”oförskämda snorvalpar” menade jag såklart Zinova. Det här är hon:

    *Självisk

    *Rik

    *Elak

    *Riktigt oförskämd

    *Skrytmås

    Dessa ord säger egentligen inget. För det är mycket värre än så...

    Jag fortsatte babbla för mig själv hur mycket jag hatade Zinova, tills jag förstod att jag var klar. Jag hade tänkt om snorvalpen i 3 timmar! Jag lade de sista päronen i korgen gick till fram sidan, där jag skulle lämna korgarna och skriva priset på dem. Sedan skulle en ”kille” hämta korgarna och föra dom till marknaden.



    Sofie stog vid sin döda mans grav och sörjde. Hon grät och sakna honom lika mycket som i början. För hon skulle aldrig glömma honom, hon skulle aldrig sluta älska honom...

    Mitt i hennes sörjande hörde hon hur det prasslade till bara några meter ifrån henne.

    ”Vad var det?” Tänkte Sofie. Prasslandet kom närmre och Sofie blir räddare och räddare.

     

  • Älskling? M-Marose? Sa hon skakigt. Prasslandet slutade för en stund och det var tyst. Hennes hjärta bultade. Vem var det? Inte Marose... men vem? Och den svara inte!

    Ju mer hon tänkte ju räddare blev hon...



    Ledsen att det bara blev 2 bilder! Har ingen anning var de andra är!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 29 februari 2012 10:46


Jag ska byta blogg och blogga med min bästiz som också gillar sims! Det kommer nog bli mer bloggande där när vi båda bloggar. Som ni vet bloggar jag typ bara nån gång i månaden, så det här blir nog bra. Jag raderar inte den här bloggen dock, så ni ka...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:48

Vissa av mina inlägg dubblas två gånger..?  Idag kommer Rosanna hit, få se om det blir något bloggande då..    ...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:42

Av Hanna - 8 januari 2012 20:33

Jag sitter lite och håller på med sims medeltiden. Jätte roligt men nästan inte ett sims!   Här kommer lite bilder (jag har ej gjort de) och lite text om medeltiden som inte har eller vill veta mer om de!     De här är monarkens (kungen el...

Av Hanna - 1 januari 2012 17:15

            Vad tyckte ni? Lite vampyr-aktigt ...   Puusss & kramiis ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards