Bloggen om sims 3!

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Jag, Nelli. (del 1)

Av Hanna - 19 augusti 2011 23:15

Jag är Nelli. En tjej. Endast 15 år. Jag går varken i en skola eller bor i ett hus. Jag är ett gatobarn. Lämnad när jag var liten. Ensam. Alltid ensam.



Jag stog utanför smycken-affären och tänkte. Skulle jag ta det fina diamant halsbandet? Det var så vackert. O-och om jag tröttnar på det kan jag sälja det dyrt... eller?



Suck, varför var det så svårt. Varför sprang jag inte in tog det och sprang det snabbaste jag kan? Jo, jag vill inte vara så här. Inte ta saker. Men jag måste. Så är livet. Mitt liv.


Jag grep tag i affärens handtag och andades djup.

- God morgon ,frun. Sa jag till tanten bakom disken. Hon titta upp granskade mig, och log. Men leendet var oroligt. Hon misstänkte mig.

- God dag, hm... Hon såg frågande på mig och grep hårt tag i sin mobil.

- Camilla Denivo. Sa jag.

- Jaha Camilla, vill du ha någon hjälp?

- Jaaaa... Jag såg mig omkring i rummet. Jag log ett strållande leende. Min mor fyller år. Jag skulle vilja köpa det där klockan. Jag prövade klockan och rotade i min skådespelare påse.

- Jaså? Den kostar 250 dollar. Sa affärs damen. Jag titta på prislappen och greps av panik, men ersatte det med ett roande leende.

- Det är värt det. Men har du en större modell? Sa jag och byte snabbt ämne. Affärs tanten såg inte nöjd ut. Men hon gjorde det efter ett tag.


Då gällde det sekunder. Jag tog upp e sten i min fick (det är alltid bra att ha stenar i fickorna!) och kasta den på kamran, väldigt hårt. Det braka till och kamran föll ner på golvet.Tanten hörde brakadet och

bokstavligen kastade sig ut oh skrek efter mig. Hon tog upp mobilen och ringde polisen.


Jag ryckte åt mig halsbandet och sprang ut. Polisbilarnsas tjuande syrener hördes bakom mig.


Då såg jag min chans. Skogen. Jag sprang in i skogen och kastade mig ner på marken bakom en stor sten flåssande.


Jag tog upp halsbande och satt det runt halsen. Stolt studerade jag alla diamanterna.


Jag klarade det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 29 februari 2012 10:46


Jag ska byta blogg och blogga med min bästiz som också gillar sims! Det kommer nog bli mer bloggande där när vi båda bloggar. Som ni vet bloggar jag typ bara nån gång i månaden, så det här blir nog bra. Jag raderar inte den här bloggen dock, så ni ka...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:48

Vissa av mina inlägg dubblas två gånger..?  Idag kommer Rosanna hit, få se om det blir något bloggande då..    ...

Av Hanna - 4 februari 2012 11:42

Av Hanna - 8 januari 2012 20:33

Jag sitter lite och håller på med sims medeltiden. Jätte roligt men nästan inte ett sims!   Här kommer lite bilder (jag har ej gjort de) och lite text om medeltiden som inte har eller vill veta mer om de!     De här är monarkens (kungen el...

Av Hanna - 1 januari 2012 17:15

            Vad tyckte ni? Lite vampyr-aktigt ...   Puusss & kramiis ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Sims 3!
Jag kommer skriva om sims-fusk, tips och även några historier!

Jag heter på www.thesims3.com
"Love_U_Sushi". (Jag hade en kanin som hette Sushi...)
Bli gärna min vän!

Historior

Klicka på bilderna för att komma till den historian!  

Serie

Sök i bloggen

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som läser?
 5-9
 10-13
 14-17
 20+

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards